V horní části stránky Stavů objednávek a plateb máte filtr, kde je třeba vybrat, zda chcete upravovat stavy objednávek či stavy plateb. Dále si ve filtru můžete vybrat zda se mají ukázat ty stavy, které mají nastavenu mailovou šablonu či nikoliv. Tento parametr filtr může sloužit pro druhotnou kontrolu.

Každý stav, ať již objednávky či platby má název, případný text (ten lze nastavit v případě potřeby formou tooltipu (bublina s textem) na straně e-shopu, v administraci s ním nijak pracováno není) a poté předmět a tělo e-mailové šablony. Pokud šablonu vyplníte, je třeba zaškrtnout ještě pole „Odeslat informaci emailem“ ve spodní části formuláře. bez této aktivace nebude e-mail zaslaný.

V e-mailové šabloně můžete používat proměnné, které jsou definované pod textovým polem. Příklad šablon je na konci tohoto článku.

V neposlední řadě si můžete zvolit barvu podkresu daného stavu tak, abyste měli e-shop přehlednější. Barva se vybírá pomocí palety barev, není tedy třeba znát názvy ani kódy barev.  V případě, že chcete barvu zrušit a nebo ji pro daný stav nechcete, ponechte pole prázdné.

 

Co je stav platby a co je stav objednávky?

Obecně stavem objednávky je například: Čeká na vyřízení, Čekáme na zboží, Čekáme na upřesnění zákazníkem, Připraveno k vyzvednutí, Expedováno, Vyřízeno, Stornováno

Stavem platby pak například: Čeká na úhradu, Platba dobírkou, Platba hotově, Čekáme na úhradu kartou,  Uhrazeno, Stornováno

 

Příklad šablony pro platbu převodem
Pokud si zákazník vybere platbu převodem v možnostech platby,  můžeme ve stavech platby nastavit e-mailovou šablonu například takto:

Předmět: Informace k platbě objednávky
Text:

Dobrý den,

děkujeme za Vaší objednávku číslo %number% . Zvolil(a) jste platbu převodem, zasíláme vám informace k platbě, pokud jste platbu ještě neprovedl(a) dle informací uvedených na potvrzovací stránce v e-shopu.

Platební údaje:

Číslo učtu: 000000000 / 0000
Variabilní symbol: %vs%
Částka k úhradě: %price%

S pozdravem,

Název obchodu

 

Příklad šablony pro vyřízení objednávky
Pokud vyexpedujete zásilku, je vhodné nastavit šablonu i pro tento stav. Pro stav „Expedováno“ (například) si můžete nastavit stav dopravy například takto:

Předmět: Vaše objednávka byla odeslaná
Text:

Vážený zákazníku,

Vaše objednávka číslo %number% byla dnes expedována a bude Vám doručena následující pracovní den.

Rekapitulaci Vaší objednávky naleznete na adrese: %url%

Číslo balíku: %parcel_number%

S pozdravem,

Název obchodu

(pozn: nemusíte se bát, že v případě úpravy objednávky pošlete zákazníkovi e-mail znovu. Maily se posílají pouze tehdy, pokud se změní stav z jednoho an druhý. Pokud upravujete objednávku a stav objednávky či platby se nemění, e-mail se nepošle.