Postup pro export objednávek do PPL je snadný.

  1. Neprve vyberte objednávky, které chcete filtrovat, poté vyberte Vybrané či Vše (dle toho zda zaškrtáváte či filtrujete přes horní filtr – více zde), v druhém filtru vyberte PPL a dejte Exportovat.
  2. Otevře se tabulka s vybranými objednávkami, v tabulce zkontrolujte údaje zákazníků a potvrďte tlačítkem pod tabulkou, tím stáhnete XMl soubor
  3. Přihlaste se do klientské sekce PPL – https://klient.ppl.cz
  4.  Po příhlášení klikněte na Zásilka -> Import zásilek
  5. Výběr nastavení importu ponechte výchozí hodnotu „Palety XML“, dále vyberte soubor a potvrďte tlačítkem „Vlož“
  6. Tímto jste naimportovali data do PPL, poté jděte do Zásilka -> Seznam zásilek a tam vidíte importovaná data. Zaškrtněte adresy, které chcete vytisknout a v submenu v obsahové části stránky dejte „Vytisknout -> Vybrané“

Takto můžete importovat data několikrát denně. Po dokončení denní práce, tedy před samotným svozem je nutné data přenést a vytisknout soupisku. Jděte v menu do „Ukončení dne -> Přenos vybraných“ . Zde vyberte vše, co skutečně dnes odchází. Na základě kalendáře si můžete vybrat i etikety, které jste tiskli, ale nepřenesli předchozí dny, např., že jste si vytiskli etiketu, ale alík z nějakého důvodu nebyl zabalen a odeslán. Po přenosu zásilek je nutné vytisknout soupisku pro řidiče (Ukončení dne -> Tisk – seznam všech balíků). Dále můžete odeslat email zákazníkům (Ukončení dne -> Odeslat mail zákazníkům). Zde však doporučujeme odesílat data přes eshop, a to tak, že:

  1. Vyexportujte si odeslané zásilky (Zásilka -> Export zásilek) – vyberte zásilky, které jste přenesli daný den, v submenu v obsahové části Exportovat -> Podle filtru  / Vybrané – doporučujeme filtrovat dle data, je to rychlejší a přesnější varianta, pozte vyberete datum přenosu a dáte exportovat podle filtru. Tím se vám stáhne soubor se zásilkami.
  2. Jděte do eshopu do sekce Objednávky a v pravém horním rohu zvolte tlačitko „Importovat“. Typ vyberte PPL a vložte stažený export dat z PPL v předchozím kroku a formulář potvrďte tlačítkem Importovat.
  3. Systém odešlet všem zákazníkům v exportu, kteří nemají objednávku ve vyřízeném stavu e-mail. E-mailovou šablonu si nastavte dle návodu stavů objednávky.