Pro pohodlnější práci s objednávkami nabízíme možnost automatizovat převody na účet. Jako banku klientům doporučujeme Fio. Samozřejmě na přání umíme napojit libovolnou banku, která nabízí online elektronické výpisy přes tzv. API rozhraní.
Fio banku doporučujeme klientům ze dvou důvodů – je zdarma a pro nás má technicky nejlépe zpracované rozhraní pro předávání online výpisů, tzv. API.

Při zpracování FIO odešleme po každém zpracování email na adresu uvedenou v nastavení v sekci Emaily -> E-mail, na který příjdou účetní zprávy

Možné stavy spárované položky:

  1. Objednávka nastavena jako zaplacená VS: XX
    Toto je jediný stav OK zpracování transakce. Podmínky pro splnění jsou 100% shoda částky a příslušného VS (variabilního symbolu).
  2. Transakce s prázdným VS. Částka: XX Kč, účet: XX/YY, Jméno odesílatele, poznámka transakce, zpráva, komentář
    Transakce s prázdným VS systém sám neumí spárovat, neboť na uvedenou částku může existovat více objednávek, nebo transakce nemusí mít spojitost s eshopem. Tyto transakce je dle přiložené identifikace nutné spárovat ručně administrátorem v eshopu.
  3. Nenalezana objednávka s VS: XX. Částka: XX Měna, účet: XX/YY, Jméno odesílatele, poznámka transakce, zpráva, komentář
    Transakce měla uvedný VS, ale ten nebyl nalezen v eshopu. Může se jednat i o ne-eshopové transakce, a je třeba ručního zásahu administrátora na základě uvedných identifikací
  4. Nesedící částka VS: XX, částka:123 Kč, objednávka na: 122 Kč
    V případě, že zákazník zadá špatnou cenu, systém ji nepřehodí do stavu zaplacených a je nutné přeplatek či nedoplatek řešit se zákazníkem ze strany administrátora eshopu.
  5. Objednávka už je nastavená jako zaplacená. VS: XX
    Uvedená objednávka již byla uhrazena. Tuto zprávu můžete vídat nejčastěji v případě častějšího párování než 1x denně. Transakce, které již byly zpracovány v předchozích párováních najdete právě pod tímto označením.

Malý tip na závěr – doporučujeme si nastavit filtrování bankovních zpráv do příslušné složky tak, abyste je měli vždy samostatně. Filtr je možné nastavit na předmět, který obsahuje řetězec „FIO – párování plateb“.

Jak vygenerovat token pro API

  1. Jděte ve FIO bankovnictví do „Informace o účtu“
  2. Pokračujte tlačítkem „Nastavení API“
  3. „Přidat nový token“
  4. Práva nastavte na „Pouze sledovat účet“
  5. Token pojmenujte např. „SHOPTY“
  6. Platnost nastavte na 20 let
  7. Token uložte, autorizujte a pošlete nám jej s informací o čísle účtu a měně účtu, ke kterému se vztahuje