U možností platby doporučujeme nastavit výchozí stav platby. Na tu se pak dá navázat e-mailová šablona zákazníkovi, více viz stavy objednávky a platby.

Rozlišujeme dva pojmy, možnosti a stavy (dopravy i platby). Možnost je to, co nabídneme zákazníkovi v e-shopu. Stav je status, ve kterém se objednávka nachází. Doporučujeme založit ke každé dopravě samostatný stav objednávky, resp. ke každé skupině způsobu úhrady.

Například pro dobírku stav „Úhrada dobírkou“, pro převody na účet „Čekáme na platbu převodem“, pro platby kartou „Čeká na platbu kartou“ a tyto stavy si barevně zvýraznit. Samozřejmě dobírku není třeba zvýrazňovat, tam je úhrada na dopravci. Zvýraznit je dobré ty platby, které potřebujeme, abyste si všimli, že nebyla uhrazena, a že nebudete expedovat. Jde především o ty bezhotovostní.

Celý smysl dobrého uspořádání stavů je popsaný ve výše zmíněném článku o stavech objednávky a platby.

Mimo stavu platby můžete pro danou možnost definovat její cenu a cenu, od které je zdarma, stejně jako u možností dopravy. Můžete též definovat země, které mohou danou platbu zvolit a jednotlivé dopravy, pro které je nabízena. Na základě toho je možné si nastavit různé ceny dobírek pro různé dopravce, resp. spíš různé ceny dobírek pro různé země určení, pokud dobírky přepravce nabízí.

V neposlední řadě je možné nastavit generování zálohových faktur pro daný způsob platby (někdo preferuje evidenci zálohovek pro všechny objednávky, někdo může chtít zálohovky pouze pro bezhotovostní platby = platba převodem, kartou, paypalem, atp.)