Pro lepší párování produktů můžete pomoci zbožovým vyhledávačům (Heureka.cz, Zbozi.cz a Google Merchants Center) se správným zařazením produktů do kategorií.
Kategorizace je možná na úrovni kategorií produktů i konkrétních produktů.
Kategorizace na úrovni kategorií je nejrychlejší způsob a doporučujeme zde začít. ideálně by měla mít každá kategorie produktů v eshopu přiřazenou správnou kategorii na Heurece, Zboží, resp. Google Merchants Center (GMC).
Stromy kategorií zbožových vyhledavačů:
- Heuréka CZ: http://www.heureka.cz/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml (zadávejte hodnotu uvnitř tagu „CATEGORY_FULLNAME“)
- Heureka SK: http://www.heureka.sk/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml
- Zboží: https://www.zbozi.cz/static/categories.csv. Do feedu je potřeba uvádět kompletní cestu kategorie ze stromu kategorií Zboží.cz (sloupec CELÁ CESTA)
- GMC: https://support.google.com/merchants/answer/1705911?hl=cs (stáhněte si excel s čísly a do eshopu zadávejte čísla kategorií)
- Glami: https://www.glami.cz/category-xml/ (zadávejte hodnotu uvnitř tagu „CATEGORY_FULLNAME“)
Na úrovni produktů pak doporučujeme zasahovat v případě, že se nějaký konkrétní produkt nepodaří zařadit.
Párování produktů – kategorie
Postup:
- Produkty -> Kategorie
- Vyberte konkrétní kategorii a jděte do její úpravy.
- Zvolte záložku „Rozšířené“
- Zde zadejte příslušné hodnoty z výše uvedených stromů kategorií do konkrétních polí pro Heureku, Google, resp. Zboží.
Párování produktů – konkrétní produkty
Pokud máte hotové kategorie, zbožový vyhledavač produkty prošel a stále některé nedokázal spárovat, doporučujeme párování na úrovni produktu.
Prvním předpokladem je validní EAN kód produktu, který napomůže k přiřazení velkou mírou. Dále pak můžete pro konkrétní produkt nastavit v záložce Texty tyto hodnoty pro konkrétní jazyk:
- Heureka = přetížení názvu produktu pro Heureka.cz – položka PRODUCTNAME – vybrané kategorie vyžadují specifický formát, více zde.
- Heureka SK = přetížení názvu produktu proHeureka.sk – položka PRODUCTNAME- vybrané kategorie vyžadují specifický formát, více zde.
- Google Merchant = přetížení názvu produktu pro GMC – položka TITLE
- Zboží.cz = přetížení názvu produktu pro Zboží.cz – položka PRODUCTNAME
- Glami = přetížení názvu produktu pro Glami.cz
- Glami SK = přetížení názvu produktu pro Glami.sk
- Heureka kat.= strom kategorizace Heureka.cz
- Heureka SK kat. = strom kategorizace Heureka.SK
- Google Merchant kat.= strom kategorizace , resp. ID kategorie Google Merchants
- Zboží.cz kat. = strom kategorizace Zboží.cz
- Glami kat.= strom kategorizace Glami.cz
- Glami SK kat. = strom kategorizace Glami.SK