Parametry jsou poměrně komplexním tématem. Fungují tak, že založíme jednotlivé parametry, a ty následně přiřadíme kategoriím. U produktu pak dostanete na výběr ty parametry, které náleží hlavní kategorii produktu.
Parametry rozlišujeme dle těchto typů:
- textové
- číselné (u číselných je možné definovat jednotky)
- pravdivostní (zadává se hodnota ano/ne)
- výběrové (množina možností se zadává při založení, resp. úpravě daného parametru a u produktu vybíráte vhodnou hodnotu)
Například pokud bychom měli kategorii Tapety, můžeme definovat parametry následovně:
Hmotnost typu „číslo“ s jednotkou „g„
Šíře role typu „číslo“ s jednotkou „mm„
Délka typu „číslo“ s jednotkou „mm„
Materiál typu „text„
Pokud byste měli v parametrech zkratky a byl jich rozumný počet, je vhodné nastavit výběr a definovat je předem v množině možností. Zabráníte tak tomu, že každý správce e-shopu, kdo přijde s produkty do styku bude psát hodnoty jinak. Někdo napíše zkratku kapitálkami, jiný použíje velké pouze první písmeno, jiný ji může napsat malými.
S filtry je možné pracovat i v samotném e-shopu, kdy si zákazník specifikuje kritéria pro produkty a kde by tak měl více možností pro v podstatě jednu hodnotu. Stejně tak by to nebudilo dobré dojem, že pokaždé uvádíte danou hodnotu jinak, je dobré zachovat v pojmenování zkratek a termínů jednotnost.
Pokud má parametr zaškrtlou položku „Ve výběru varianty“, jedná se o parametr, který je kriteriální pro vložení do košíku. Například tedy u obchodu s oblečením to může být velikost a barva jednotlivých variant produktu.
Pokud má parametr zaškrtlou možnost „Ve filtru produktů“, lze jím filtrovat dané hodnoty na úrovni kategorie.
Jednotlivé hodnoty se chovají ve výchozím stavu jako OR (nebo) … tzn. pokud zaškrtnu červenou a černou, dostanu produkty které jsou červené nebo černé. Pokud chci, aby byly AND, mám možnost zaškrtnout AND chování (dává smysl u některých milti výběrů – např. nepromokavá a větrová bunda zároveň).