Pro lepší párování produktů můžete pomoci zbožovým vyhledávačům (Heureka.cz, Zbozi.cz a Google Merchants Center) se správným zařazením produktů do kategorií.

Kategorizace je možná na úrovni kategorií produktů i konkrétních produktů.

Kategorizace na úrovni kategorií je nejrychlejší způsob a doporučujeme zde začít. ideálně by měla mít každá kategorie produktů v eshopu přiřazenou správnou kategorii na Heurece, Zboží, resp. Google Merchants Center (GMC).

Stromy kategorií zbožových vyhledavačů:

Na úrovni produktů pak doporučujeme zasahovat v případě, že se nějaký konkrétní produkt nepodaří zařadit.

Párování produktů – kategorie

Postup:

  1. Produkty -> Kategorie
  2. Vyberte konkrétní kategorii a jděte do její úpravy.
  3. Zvolte záložku „Rozšířené“
  4. Zde zadejte příslušné hodnoty z výše uvedených stromů kategorií do konkrétních polí pro Heureku, Google, resp. Zboží.

Párování produktů – konkrétní produkty

Pokud máte hotové kategorie, zbožový vyhledavač produkty prošel a stále některé nedokázal spárovat, doporučujeme párování na úrovni produktu.

Prvním předpokladem je validní EAN kód produktu, který napomůže k přiřazení velkou mírou. Dále pak můžete pro konkrétní produkt nastavit v záložce Texty tyto hodnoty pro konkrétní jazyk:

  • Heureka = přetížení názvu produktu pro Heureka.cz – položka PRODUCTNAME – vybrané kategorie vyžadují specifický formát, více zde.
  • Heureka SK = přetížení názvu produktu proHeureka.sk – položka PRODUCTNAME- vybrané kategorie vyžadují specifický formát, více zde.
  • Google Merchant = přetížení názvu produktu pro GMC – položka TITLE
  • Zboží.cz = přetížení názvu produktu pro Zboží.cz – položka PRODUCTNAME
  • Heureka kat.= strom kategorizace Heureka.cz
  • Heureka SK kat. = strom kategorizace Heureka.SK
  • Google Merchant kat.= strom kategorizace , resp. ID kategorie Google Merchants
  • Zboží.cz kat. = strom kategorizace Zboží.cz